Hej! Część z Was pewnie wie, że pracuję w branży IT. W mojej profesji oraz technologii, w której się poruszam, do pracy potrzebuję wyłącznie komputera, dobrego internetu oraz świeżego umysłu. Od marca tego roku pracuję całkowicie zdalnie. W biurze pojawiłam się dokładnie 4 razy.

Wiele firm zdążyło już otworzyć biura. Część z nich przeszła na tzw. hybrydowy model pracy. Są jednak również takie firmy, które całkowicie z biur zrezygnowały, żeby obniżyć koszta utrzymania. W najbliższym czasie, pewnoe wiele z nas wróci lub będzie kontynuować pracę z domu. W dzisiejszym poście chciałabym podzielić się z Wami moimi sposobami na to, jak nawet na małej przestrzeni zorganizować sobie miejsce do pracy, na co zwrócić szczególną uwagę, bez pchania się w zbędne koszty. Zapraszam!

PSSST Zanim zaczniemy – to już ostatnia szansa, żeby wziąć udział w rozdaniu paletki Miyo x BeautyVTricks – Insta Glam Wedding Vibes! Tutaj link do rozdania:>klik<< (otwiera się na nowej zakładce)"> >>klik<<.

Podstawą są dwie rzeczy – biurko i krzesło. Nie musicie od razu lecieć do IKEI i szukać najbardziej fancy biurek (chociaż przyznam, że biurka z regulowaną wysokością, przy których można stać, to takie moje małe marzenie :D). Spokojnie – wystarczy zwykły stół, nawet ten jadalniany. Ważne, żeby na czas Twojej pracy nie było na nim zbędnych rzeczy oraz żeby był stosunkowo duży – pewnie potrzebujesz zmieścić na nim laptop, monitor, klawiaturę i jeszcze jakieś swoje notatki. Jeśli pracujesz przy stole, który wykorzystujesz także do zwykłych, domowych czynności, rozstaw swoje sprzęty tak, żeby w łatwy sposób można je było zabrać.

Druga rzecz, przy siedzącym trybie pracy, którą musisz mieć, to dobre krzesło. Możesz pracować z wersalki, możesz leżeć na łóżku, czy nawet siedzieć na piłce. Ale nie wytrzymasz tak 8 godzin dziennie. Codziennie. Ja zaczynałam od kuchennego krzesła, przez siedzenie na piłce, a skończyłam z ogromnym bólem kręgosłupa. Jeśli Wasze biura są zamknięte – spróbujcie dogadać się z pracodawcą. Często pozwalają oni „wypożyczyć” podstawowy sprzęt, jak właśnie krzesło, klawiatura, czy monitor, dzięki czemu nie musicie wydawać na to pieniędzy.

Jeśli w ramach swojej pracy uczestniczysz w wideokonferencjach, ważnym aspektem będzie dla Ciebie ustawienie miejsca pracy. Najlepiej, jeśli Twoja twarz jest zwrócona przodem do okna, a co za tym idzie- kamerka – tyłem. Dzięki temu, podczas rozmów nie wyglądasz jak ciemna plama na ciemnym tle. Jeśli nie masz takich możliwości – nie przejmuj się. Nikt nie wymaga od Ciebie gruntownego przemeblowywania mieszkania! Jest jednak coś, na co możesz mieć wpływ – czyli to, co masz za plecami. Suszarka z praniem w tle podczas negocjacji biznesowych wygląda mało profesjonalnie. Jeśli pracujecie z kuchni – niech zlew za Twoimi plecami nie będzie pełen brudnych naczyń.

Jeszcze jako studentka, kiedy wynajmowałam pokój w mieszkaniu studenckim, przeczytałam, że powinno się oddzielać przestrzeń sypialnianą od tej, w której się pracuje. Dla mnie ten pokój był jadalnią, czytelnią, miejscem do nauki i do spania w jednym. Podejrzewam, że wiele z nas nie ma do dyspozycji wielopokojowych mieszkań, czy domów i nie może pozwolić sobie na oddzielny gabinet. Dlatego tak ważne jest, żeby to konkretne miejsce pracy (czyli biurko) było pozbawione wszelkich zbędnych przedmiotów! Od poniedziałku do piątku, ten konkretny stół jest przestrzenią, w której pracujesz. Zadbaj o to, żeby tej przestrzeni w tym czasie nie zagracać niczym, co z tą pracą nie jest związane.

Myślę, że w kwestii podstaw, możemy zatrzymać się na tym punkcie. Koniecznie dajcie znać w komentarzu, jak wygląda Wasza praca w dobie pandemii? Czy pracujecie z domu, a może wykonujecie zawód, który wymaga od Was stawienia się w miejscu pracy? Przyznam szczerze, że ja jakoś nigdy nie przepadałam za pracą z domu. Natomiast teraz nawet to polubiłam i widzę naprawdę sporo plusów takiego rozwiązania. Chętnie opowiem Wam o tym w kolejnym poście. Tymczasem bardzo dziękuję Wam, za przeczytanie dzisiejszego wpisu. Oczywiście zapraszam na moje instagramy @badhairway – travel & lifestyle, @badhairway.pl – beauty.
Do zobaczenia!

8 Replies to “HOME OFFICE: podstawy domowego biura”

  1. Nie jest wazne, co przydarza ci sie w zyciu… Wazne jest, jakie przypisujesz temu znaczenie. – Robert Kiyosaki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.