Uwielbiam paletki cieni! Jedną z firm, która produkuje moje ulubione (zarówno jakościowo, jak i kolorystycznie) jest Colourpop >>klik<< . Zarówno produkcja, sprzedaż, magazyny oraz marketing tej marki, zlokalizowane są w Stanach Zjednoczonych. Nie ma żadnych europejskich dystrybutorów tej firmy. Oznacza to, że na zakupy trzeba trochę poczekać, a na przesyłkę może zostać doliczony podatek, czy cło. Co prawda jest wielu resellerów, gdzie możemy zamówić te produkty nawet z Polski. Niestety, kupując ze stron pośredniczących, płacimy ponad dwukrotność tego, co zapłacilibyśmy kupując ze strony producenta. To sprawia, że nawet biorąc pod uwagę wszelkie dodatkowe opłaty, nadal bardziej opłaca się zamówić kosmetyki ze Stanów. W dzisiejszym artykule postaram się odpowiedzieć na najbardziej nurtujące Was pytania związane z zakupami na stronie colourpop (i ogółem – ze Stanów). Zapraszam!

Jak zamówić kosmetyki z colourpop?

Zamawianie ze strony colourpop.com jest banalne i niczym nie różni się od zamawiania ze stron polskich. Wystarczy, że dodacie produkty do koszyka i przejdziecie na stronę koszyka. Istotnym jest sposób, w jaki wpiszecie Wasze dane, głównie adres. Konwencja zapisywania adresów w Polsce jest inna niż w USA. Warto zatem zapisać ciągiem ulicę, numer domu oraz numer mieszkania (tak, by uniknąć ewentualnych nieporozumień). Pamiętajcie też, żeby unikać polskich znaków!

Ile kosztuje przesyłka?

Koszt przesyłki międzynarodowej to 10$. Darmowa przesyłka międzynarodowa nadawana jest na zamówienia od 60$. W związku z tym, że koszt przesyłki kosztuje prawie tyle, co jedna paletka polecam Wam następujące rozwiązania: albo poczekać na promocję z darmową dostawą międzynarodową, albo złożyć zamówienie wspólnie z jedną lub kilkoma koleżankami. Wtedy na pewno łatwiej będzie dobić tych 60-ciu dolarów.

Jak dokonać płatności?

Na stronie mamy kilka możliwych metod płatności, niestety nie wszystkie są dostępne zamawiających spoza Stanów Zjednoczonych (jak np. afterpay). Najłatwiej jest zapłacić kartą kredytową lub debetową, poprzez wpisanie jej danych w odpowiednie okienka. Wtedy po prostu z karty zostanie ściągnięta kwota pieniędzy, potrzebna do opłacenia zamówienia.

Ile zapłacę za zamówienie?

Faktyczna cena, którą zapłacicie za zakupy zależy od kilku czynników: kursu dolara obowiązującego w Waszym banku plus dodatkowych opłat i prowizji, które mogą zostać narzucone za zakupy w innej walucie. Sama zwykle dokonuję płatności korzystając z karty Revolut (jeśli chcecie poznać więcej szczegółów dotyczących Revolut, zapraszam do jednego z poprzednich postów >>klik<<). Wtedy wystarczy wygooglać aktualny kurs dolara i pomnożyć przez to cenę z koszyka. Myślę, że jest to najtańsza opcja płatności.

Kiedy warto zamawiać? Są jakieś rabaty?

Colourpop.com regularnie wprowadza rabaty i promocje. Albo na część oferty, albo na wszystko. Moje ostatnie dwa zamówienia złożyłam podczas promocji -25%. Jeśli nie chcecie składać zamówienia na kwotę powyżej 60$ i nie chcecie płacić za przesyłkę, warto poczekać na promocję z darmową wysyłką na cały świat, niezależnie od wysokości kwoty zamówienia (takie też się zdarzają). Śledźcie colourpop na instagramie, żeby być na bieżąco 🙂

Kiedy doliczane są dodatkowe opłaty i ile one wynoszą?

Przesyłki ze Stanów mają to do siebie, że mogą zostać opodatkowane i oclone. Jeśli chodzi o cło, nie nalicza się go do zamówień poniżej 150 euro (czyli ok. 150$), a w zależności od rodzaju towaru, ma ono różną wysokość (uwaga, w przypadku palet cieni, cło wynosi 0%). Niestety to koniec dobrych wiadomości. Podatek VAT może (wręcz powinien) zostać doliczony do wszystkich zakupów zamawianych ze stanów. Wynosi on 22% (albo 23%) wartości zamówienia plus opłaty za wystawienie druczku… Tak naprawdę, doliczenie VATu to trochę loteria. Zamawiałam z colourpop 3 razy i 2 razy udało mi się tego uniknąć. Dlatego warto jest złożyć zamówienie podczas jakiejś promocji – wtedy po prostu to, co zaoszczędzimy na produkcie, pokryje nam te opłaty.

Ile czasu oczekuje się na przesyłkę?

Przy dobrych wiatrach, przesyłka ze Stanów może przyjść do nas nawet w tydzień. ALE warto pamiętać, że kiedy zamawiamy podczas jakiś większych promocji, samo skompletowanie i nadanie zamówienia może zająć 5 dni roboczych. Kiedy zamawiałam z colourpop przed pandemią, po tygodniu od złożenia zamówienia, paczka była już w kontroli celnej, gdzie została przetrzymana kolejny tydzień (wtedy doliczono mi opłatę). Natomiast w czasie pandemii, raz czekałam 2 tygodnie (bez żadnych dodatkowych opłat), a raz… 1,5 miesiąca. Ponad 2 tygodnie moja przesyłka czekała aż zostanie przetransportowana ze Stanów do Europy. Ważne jest to, że w momencie wysłania zamówienia dostajecie maila od colourpop z numerem przesyłki oraz linkiem, gdzie możecie ją śledzić na stronie przewoźnika.

Który przewoźnik dostarcza przesyłkę?

Na terenie Stanów (i może w jakiejś części Europy), naszą przesyłką opiekuje się kurier DHL. To na jego stronie możemy śledzić losy naszej paczki. Natomiast w Polsce, w którymś momencie, przesyłkę przejmuje Poczta Polska. Dlatego do naszych drzwi prawdopodobnie zawita listonosz lub – co bardziej prawdopodobne – nawet nie sprawdzi, czy jesteśmy obecnie w domu, tylko zostawi nam awizo w skrzynce i będziemy musieli osobiście przejść się do wskazanego na nim urzędu pocztowego.

Jak uiścić dodatkowe opłaty?

W przypadku naliczenia podatku, opłat musimy dokonać w momencie odbioru przesyłki (przynajmniej tak to działało, kiedy takowy został doliczony do mojego zamówienia sprzed 2 lat). Wtedy akurat listonosz zapukał do mych drzwi, wręczył mi kwitek i tam było napisane ile należy zapłacić za zamówienie. W przypadku zostawionego awizo, pewnie musiałabym zapłacić odbierając przesyłkę na poczcie. Niestety ani na awizo, ani nigdzie indziej nie mamy informacji, czy i w jakiej wysokości doliczono nam opłaty. Oczekując zamówienia z USA, warto jest mieć w domu jakąś gotówkę.

Na dziś to tyle! Bardzo dziękuję Wam za wszystkie pytania, zadaliście mi na instagramie w tym temacie – myślę, że dzięki nim ten krótki instruktaż jest jeszcze bardziej kompletny i przyda się wielu z Was. Koniecznie dajcie znać w komentarzach, czy chcecie osobny post na temat moich ulubionych produktów z Colourpop? Zapraszam Was także do odwiedzenia mnie na instagramie @badhairway – travel, @badhairway.pl – beauty. Na koncie beauty, jeszcze w tym tygodniu przedstawię zwycięzcę ostatniego rozdania. Do zobaczenia!

7 Replies to “Jak zamawiać kosmetyki z colourpop.com? Odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania!”

  1. super post! sama obawiam się zakupów z cp, boję się opłat i tego, że paczka zaginie. ale w sumie, jak to czytam, to myślę sobie – czemu nie? czekam na post z twoimi ulubionymi kosmetykami od nich!

    1. jeśli jesteś zainteresowana tymi kosmetykami – nawet biorąc pod uwagę doliczenie VATu, opłaca się sprowadzać je ze Stanów. W przypadku zagubienia przesyłki, colourpop wysyła ją jeszcze raz, na swój koszt. Jedyny minus – bywa, że trochę to trwa. A z drugiej strony – zdążysz zapomnieć, że coś zamówiłaś i masz super niespodziankę 😀

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.